Curriculum Structure

See Curriculum for all courses as well as hours of coursework per week in the BA program Innovation and Management in Tourism.
Modular organization

Structure

1st Semester & 2nd Semester: Introduction / Fundamentals
•    Basics of business administration
•    Accounting Fundamentals
•    Tourism Management
•    Innovationmanagement
•    Research methods 1
•    Communications
•    Languages

3rd & 4th Semester: Expanded knowledge & Specialisation
•    Tourism Management
•    Marketing and Communication in Tourism
•    e-Tourism
•    Trends & innovations
•    Innovative process managment
•    Specialisation in  Hospitality  or  Destination management
•    Research Methods 2
•    Accounting 2
•    Quality Management & Law
•    Languages 2

5th Semester: Intensivation
•    Specialization in Hospitality  or  Destination management
•    Controlling &  Finance
•    BA thesis 2
•    Languages 3

6th Semester: Integration
•    Entrepreneurial leadership
•    Team Organisation
•    Controlling &  Finance
•    BA Thesis 2

Core areas of tourism studies

Innovation: Success in tourism will primarily be decided upon in the future based on innovations. This degree program therefore deals intensively with the tools required in the fields of trend research, creativity techniques and product design and development.

Management: In order to successfully and professionally implement new products, strong know-how in the fields of entrepreneurial leadership and marketing as well as effective communication skills are among those competencies which need to appear in a tourism manager’s profile.
Social competencies: Motivation, conflict management, rhetoric and team-playing skills are some of key competencies expected of leaders in this area. The degree program provides the necessary background knowledge and assists students in recognizing their own strengths and weaknesses.

eTourism: The internet is a vital market place – particularly for touristic information, products and offers – and therefore an important factor for success. Students in this program receive the necessary know-how to apply cutting-edge technologies and systematically take advantage of the newly developing market chances in a global context.

Aktuell Sozial- und Wirtschaftswissenschaften

Erfolgreiche Promotion

Dr. Petra Meyer, Fachbereich Human Resource Management & Leadership, im Studiengang...

mehr

Welcome Days für Incoming Students

Das International Office heißt die Incomings von 21.-23. Februar 2017 im Rahmen der...

mehr

Lehrgang "Suchmaschinenmarketing" an der FH...

Jahrelange intensive Vorbereitung und ein vielversprechendes Konzept haben zum Ziel...

mehr

Abschluss Entwicklungsräume

Studierende berichten über die „Entwicklungsräume“ im Rahmen des Studiengangs KMU...

mehr

FH Salzburg unterstützt youngHeroes Day

Schülerinnen tauschen Klassenzimmer gegen Job und helfen Kindern in Not.

mehr

Innovation & Management in Tourism auf der ENTER...

Mit insgesamt 8 Personen, davon 5 Master-Studentinnen und 3 wissenschaftlichen...

mehr

Studierendenprojekt: Der Himmel ist mein Dach

Studierende des Studiengangs Soziale Arbeit rufen zur Mithilfe für Salzburger Obdachlose...

mehr

Erster EYA Social Hackathon in Salzburg

Zum ersten Mal veranstaltet der European Youth Award (EYA) in Kooperation mit der FH...

mehr

Tourismus Absolvent Máté Rauschenberger erhält...

Im Jahr 2016 konnte Máté Rauschenberger sein Studium „Innovation & Management im...

mehr

FH-Glühweinstand: Spende für soziale Zwecke

Glühweinstand bei der FH Salzburg erzielte zum Jubiläum 7.302,68 Euro für krebskranke...

mehr

Ausbau der Verbindungen zu dem „Sunshine State“

In Florida (USA) stellt der Tourismus einen der  wichtigsten Wirtschaftszweige dar....

mehr

Executive Master in International Hospitality...

Am Samstag, den 10. Dezember wurden im Rahmen einer feierlichen Eröffnung im Continental...

mehr

Struber-Stipendium für FH-Studierende

Bereits zum dritten Mal vergab DI Christian Struber, Geschäftsführer der Salzburg...

mehr

Renommierte Auszeichung im Tourismus

FH-Prof. Dr. Roman Egger, Fachbereichsleiter für eTourism am Studiengang Innovation &...

mehr

Österreichische Migrationsstrategie übergeben

Studie der Fachhochschule Salzburg fließt in österreichische Migrationsstrategie ein.

mehr

AK-Wissenschafts- und Förderpreis vergeben

Zum vierten Mal vergab die Arbeiterkammer Salzburg am 29. November 2016 den...

mehr