Curriculum Structure

See Curriculum for all courses as well as hours of coursework per week in the BA program Innovation and Management in Tourism.
Modular organization

Structure

1st Semester & 2nd Semester: Introduction / Fundamentals
•    Basics of business administration
•    Accounting Fundamentals
•    Tourism Management
•    Innovationmanagement
•    Research methods 1
•    Communications
•    Languages

3rd & 4th Semester: Expanded knowledge & Specialisation
•    Tourism Management
•    Marketing and Communication in Tourism
•    e-Tourism
•    Trends & innovations
•    Innovative process managment
•    Specialisation in  Hospitality  or  Destination management
•    Research Methods 2
•    Accounting 2
•    Quality Management & Law
•    Languages 2

5th Semester: Intensivation
•    Specialization in Hospitality  or  Destination management
•    Controlling &  Finance
•    BA thesis 2
•    Languages 3

6th Semester: Integration
•    Entrepreneurial leadership
•    Team Organisation
•    Controlling &  Finance
•    BA Thesis 2

Core areas of tourism studies

Innovation: Success in tourism will primarily be decided upon in the future based on innovations. This degree program therefore deals intensively with the tools required in the fields of trend research, creativity techniques and product design and development.

Management: In order to successfully and professionally implement new products, strong know-how in the fields of entrepreneurial leadership and marketing as well as effective communication skills are among those competencies which need to appear in a tourism manager’s profile.
Social competencies: Motivation, conflict management, rhetoric and team-playing skills are some of key competencies expected of leaders in this area. The degree program provides the necessary background knowledge and assists students in recognizing their own strengths and weaknesses.

eBusiness: The internet is a vital market place – particularly for touristic information, products and offers – and therefore an important factor for success. Students in this program receive the necessary know-how to apply cutting-edge technologies and systematically take advantage of the newly developing market chances in a global context.

Aktuell Sozial- und Wirtschaftswissenschaften

Soziale Arbeit vernetzt: Practice Day 2016

Am 18. November 2016 findet an der FH Salzburg der nächste "Practice Day: SOZA...

mehr

Gelebte internationale Partnerschaft

Anfang September 2016 besuchte Prof. Rob Hood, PhD, Leiter des Studiengangs Adventure,...

mehr

Vier FH-Projekte im Finale des SIA Award

Zehn verschiedene Projekte stehen im Finale des "Social Impact Award". Vier...

mehr

Virtual Reality Summit an der FH Salzburg

Die VR-Community trifft sich in Salzburg! Am 5. Oktober, ab 14.00 Uhr, findet der erste...

mehr

Emotionale Intelligenz: Gefragte Kompetenz

Gefühle haben am Arbeitsplatz nichts verloren? Nicht mehr richtig, sagt Herbert Gölzner,...

mehr

Studiengangsleitung offiziell bestätigt

Am 1. September wird Martin Lu Kolbinger offiziell in seinem Amt als Leiter der...

mehr

Personalführung: Agiles Personalmanagement

Märkte verändern sich immer schneller - und damit auch die Anforderungen an das...

mehr

Kundenbeziehungen: Besonderheit...

Am 19. Juli 2016 besuchten Dr. Stefan Märk (Studiengang KMU-Management &...

mehr

468 AbsolventInnen feierlich verabschiedet

468 bestens ausgebildete Absolventinnen und Absolventen wurden in der zweiten Juliwoche...

mehr

WKS fördert Eye-Tracking Labor der FH Salzburg

Große finanzielle Unterstützung durch die Wirtschaftskammer Salzburg erfuhr die FH...

mehr

PwC-Karrierestipendium für FH Salzburg Studentin

Zum ersten Mal vergab das Wirtschaftsprüfungs- und Steuerberatungsunternehmen...

mehr